Skuld och skam-känslor

Jag har känt mig så otroligt skyldig på sistone, över grejer jag förmodligen egentligen inte borde känna någon skuld för. Typ, saker som egentligen är andras ansvar eller saker jag inte rår över.
 
Nu har jag drömt två nätter på raken om att jag sviker vänner eller förlorar dom.
Första gången drömde jag att min twinbrain-syster kom till stan och att det dök upp grej på grej som uppehöll mig från att spendera tid med henne. Hon blev skitarg/sårad och övergav mig tillslut efter att ha skällt ut mig. Senare i drömmen kom det fram att hon velat slippa ifrån mig länge men inte trott att jag skulle låtit henne.
I andra drömmen så råkade jag försäga mig angående mina åsikter kring en barndomsväns nuvarande pojkvän och givetvis blev hon glyförbannad, och rusade därifrån / bröt vänskapen för gott trots att jag försökte förklara mig och be om ursäkt.
 
Jag undrar vad min hjärna försöker förmedla mig, eller vad mitt undermedvetna arbetar så febrilt med. 
 
 
Dagens minus:
Sov fem timmar på dagen (förmiddagen egentligen)
 
Dagens plus:
Betalat räkningarna, handlat och ska steka hamburgare till middag.
 
Dagens förhoppning: 
Få LITE undanröjt. Gärna databorden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0