Fysisk ångestattack

Det känns som att dagen igår gick riktigt bra, fick städat med boendestödet, hann med min krångliga no poo-dusch och kom iväg till kalaset. Allt i tid och utan att behöva stressa så värst. 
 
Men på kvällen när vi kom hem.. wow. Fick först en grov yrselattack som påminde lite väl starkt om grand mal anfallet för några år sen, och därefter kom svettningar. Helt löjligt, extrema "det rinner om mig"-svettningar. Blev rejält panikslagen och undrade vad som stod på och googlade fram att det var symptom på ångest och stress typ. Min kropp måste ha ballat ur efter en heldag då jag begärt lite för mycket av mig själv i det här tillståndet antar jag... Aldrig fått en "fysisk" ångestattack förr..
 
I vilket fall, så fort jag slutat skaka så kraftigt och svettningarna avtagit gick jag in i köket och tog en halv ångestdämpande tablett. Jag vet inte om det tog nåt eller inte, men jag slapp fler yrsel-o-svett anfall iaf.
 
 
Nu är det en ny dag. Jag överväger att ta en till halv ångestdämpande i förebyggande syfte (då någon jag i dagsläget har lite issues med ska komma över i eftermiddag) och ta ett bad. Riktigt varmt, ångande bad. Då blir jag dessutom tvingad att skrubba badkaret innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0