Ångest och solsken

Dricker en kopp kaffe och försöker motivera mig själv att hoppa in i duschen för jag känner mig så ofantligt skitig. Fick ingenting gjort igår förutom matlagningen. Sovit lite över 4 timmar idag redan. Ska duscha, städa med mitt boendestöd*, åka hem till syster för att fira systerdotterns födelsedag och sen inget mer.
 
Ändå känns det jättetungt. Som att jag borde ha världens längsta "att göra"-lista. Som att tiden inte räcker till.
 
Sen har jag en klump i magen. Såndär härlig oförklarlig ångest som det inte finns någon specifik underliggande orsak till. 
 
Solen skiner idag. Rejält också, riktig vårsol.
 
 
*Boendestöd är en tjänst av kommunen som erbjuds till fysiskt eller psykiskt handikappade människor. De anställda kommer hem till en och hjälper en t.ex. utföra hushållsysslor, laga mat, handla, eller mer sociala saker såsom gå på bio, prata över en kaffe med mera beroende på vad "brukaren" (den handikappade) känner ett behov av att få stöttning i eller hjälp med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0