Gravid i drömmarnas värld

Vi försov oss - IGEN. Suck. När ska vi nånsin få kläm på det där?
 
Drömde så skumt inatt.. Jag drömmer lite nu och då att jag pissar positivt på gravtest eller redan fått ungen och typ glömmer den inne på ica och sånt där, men så som jag drömde inatt har jag aldrig drömt förr. Jag var gravid, och jag drömde att graviditeten fortsatte, ända tills jag fick värkar och allt det där. Att jag åkte in på sjukhus men att ingen trodde på mig när jag sa att det var dags, och att jag blev hemskickad igen. Vad som gör den här drömmen så annorlunda från mina vanliga gravdrömmar är att det här inte var en mardröm. Dom brukar ALLTID vara mardrömmar kantade av ångest och panik. Men inatt kändes det bara underbart, förväntansfullt och spännande. Jag vaggade omkring som en stor ballong och kunde inte riktigt bärga mig tills det var dags att faktiskt föda (något jag dessutom är inställd på att aldrig vilja göra... jag vill ju ha kejsarsnitt den dagen typ?)
 
Vet inte vad jag ska tro om det där. Mina gravdrömmar har alltid känts som starka tecken på att jag absolut inte är redo för sånt där på långa vägar, och nu, efter inatt, vad ska jag tolka det som att mitt undermedvetna vill säga mig? Att jag undermedvetet egentligen visst har barnlängtan?
 
Vet ju att vi i vår familj är som mest fertila i just min ålder. Att min syster blev gravid så fort någon typ tittade på henne. Kanske är det därför. Rädsla blandad med min inre klocka gör att det blir en frontalkrock typ.
 
 
Oh whatever. Det är inte aktuellt oavsett inre klocka och känslor. Men jag gillar inte riktigt att jag drömmer om att vara gravid i tid och otid. Jag tycker dom drömmarna kan avvakta tills det faktiskt är lite mer realistiskt och aktuellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0