Burst my bubble

Jag har klarat ut alla dom värsta grejerna på listan, hela vardagsrummet är sorterat och nedpackat, likaså garderoberna som sagt, och jag har kikat i balkongförråden och där står grejer också redo. Enda som är kvar nu är badrummet.
 
But but but but.
Mr Bitey har varit så krasslig hela veckan och även idag, så att hämta bilen är ju inte riktigt aktuellt. Förmodligen inte aktuellt att kånka tunga grejer heller. Så hela det här projektet får nog pausas tills dess att basilusken i våra halsar dött. Dang dang dang. 
 
Igår var jag hemma hos syster, färgade hennes hår och fixade hennes ögonbryn. Det var hennes födelsedagspresent från mig. Och hon blev helt paff när en säkerhetsvakt utanför mataffären log mot mig. "Såg du vad han kollade in dig? Du, han tyckte du var SNYGG... och han själv såg inte så dålig ut heller..."
 
Det muntrade upp mig. Jag glömmer ibland hur mycket man borde uppskatta att någon ler mot en som om det vore en komplimang. Men igår sög jag i mig komplimangen och kände mig lite extra fin. Det behövdes dessutom nu när jag lagt på mig lite pga antidepp-medicinerna. Finaste Bitey har kommenterat många gånger om hur jätte vacker jag är. Han bryr sig inte om de extra kilona.
 
Min syster började också prata om hur otroooooligt vacker jag var i kort platina blont hår. Så nu är jag lite för sugen på det igen. Skit och mögel. Vore sååå kul med nästan vitt hår igen. Fast då går ju hela mitt hårprojekt i stöpet..
 
Vi får väl se vad det blir av den här dagen. Men solen skiner iaf och för första gången på vad som känns som en evighet kan jag faktiskt uppskatta ljuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0